Všeobecný prehľad
Meteorologická predletová príprava začína naplánovaním trate letu a naštudovaním aktuálneho a predpokladaného vývoja počasia nad väčším územím ( napr. Európa). Študuje sa pohyb a vývoj tlakových útvarov a frontov, ktorý sa neskôr porovnáva s družicovými snímkami. Určí sa množstvo a druh oblačnosti, a z infračerveného pásma môžeme určiť studenú oblačnosť a očakávať námrazu.
V prvom rade je veľmi vhodné pozrieť si prízemné tlakové pole už spomínanej väčšej oblasti. Na mape môžeme vidieť fronty a ich pohyby prepínaním časových údajov. Z jednotlivých tlakových útvarov a frontov vieme aké počasie očakávať v najblišej dobe. Vzdielanosť izobár na mape nám určuje aj rýchlosť vetra. Čím sú izobary bližšie k sebe, tým bude rýchlosť vetra vyššia.
Nasleduje porovnanie údajov z družíc. Je možné a aj potrebné prezrieť si vzduchové hmoty, infračervené pásmo a aj viditeľné spektrum. Všetko je možné prepínať na jednej stránke. Pri porovnávaní s prízemným tlakovým polom by sme si mali potvrdiť polohu jednotlivých tlakových útvarov a oblačnosti. V infračervenom pásme sme schopný pozorovať studené vysoké mraky, ktoré nám možu spôsobovať námrazu. Viditeľné spektrum nám odhaľuje výskyt všetkej oblačnosti. Názorné ukážky je možné si prezrieť v obrázkoch nižšie.
Pri predletovej meteorologickej príprave je vhodné si prezrieť aj meranie vertikálneho priebehu teploty, tlaku, vlhkosti a vetra (TEMP).
PseudoTEMP je predpoveď vývoja týchto prvkov vypočítaná modelom ALADIN. V grafoch na osi x je hodnota sledovanej veličiny (teplota a rosný bod; vertikálny teplotný gradient čiže rýchlosť poklesu teploty s výškou; smer a rýchlosť vetra), na osi y je nadmorská výška (0 až 12 km). Predpovedné profily sú dostupné na 72 hodín dopredu s krokom 3 hodiny.